Ломбард – юридична особа для надання фізичним особам фінансових кредитів на власний ризик під заставу майна на визначений строк і під відсоток. Також ломбард має право надавати супутні послуги:
– оцінка і реалізація заставленого майна відповідно до законодавства та / або договором;
– посередництво зі страхування предмета застави на підставі агентського договору зі страховою компанією.
Вимоги до ломбарду
Ломбард повинен мати
- у повному найменуванні ломбарду має міститись слово «ЛОМБАРД»;
- власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів – не менше ніж 1 мільйон гривень;
- приміщення (орендоване або власне) площею не менше ніж 5 квадратних метрів. Забороняється розташування приміщення ломбарду (та/або його відокремлених підрозділі) в малих архітектурних формах, тимчасових або некапітальних спорудах;
- внутрішні правила надання позики (фінансового кредиту) та примірний договір зі споживачами даної фінансової послуги, які мають відповідати вимогам законодавства;
- облікову та реєструючу системи (програмне забезпечення та спеціальне технічне обладнання), які відповідають вимогам, встановленим законодавством у сфері ринків фінансових послуг, і передбачають ведення обліку операцій з надання фінансових послуг споживачам та подання звітності до контролюючих органів;
- систему бухгалтерського обліку, що відповідає вимогам законодавства;
- керівника та головного бухгалтера, які відповідають професійним вимогам, встановленим законодавством для їх посад та мати свідоцтво, що засвідчує їх відповідність.
Основні етапи реєстрації ломбарду
Перший етап – Створення юридичної особи в державних органах, яка в подальшому і буде ломбардом.
Другий етап – формування статутного капіталу та замовлення аудиту.
Третій етап – це внесення юридичної особи до Державного реєстру фінансових установ НБУ, для набуття статусу фінансової установи.
На четвертому етапі – ліцензування.
На п’ятому етапі відбувається постановка ломбарду на облік в Державній службі фінансового моніторингу як суб’єкта первинного фінансового моніторингу.
Маючи успішний багаторічний досвід в реєстрації ломбардів, ми пропонуємо наступні послуги:
- Підготовка всієї необхідної документації для реєстрації
- Допомога у приведенні до вимог законодавства
- Допомога у проходженні аудиту, власників істотної участі
- Підготовка та подання до НБУ повного пакету документів для внесення до Реєстру фінансових установ та отримання ліцензії на надання фінансових послуг
- Постановка на облік СПФМ в Держфінмоніторингу України
- Підготовка документів з фінансового моніторингу
- Підготовка внутрішніх правил про надання фінансових послуг, примірного договору з надання фінансових послуг; внутрішніх документів, що визначають порядок взаємодії зі споживачами; внутрішніх документів, які визначають обов’язки, відповідальність, способи прийняття рішень і взаємодію керівників, ключових осіб надавача фінансових послуг; внутрішніх документів з питань реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)
B&K PARTNERS також надає бухгалтерські послуги (аутсорсинг) ломбардам, ознайомитися з пакетами послуг та вартістю можна тут